2014. december 31., szerda

Csendes tárgyak IV. - ajándékok 2014

A karácsonyi ajándékok bemutatása is már szinte hagyománnyá válik a blogomon, legalábbis a kezdetek óta szívesen töltöm fel a képeket az általam készített mindenféle nem-hangszeres tárgyról is. Idén a sok javítás miatt nagyon kevés időm jutott az ilyen jellegű dolgokra, de azért csak sikerült valami apróságot csinálnom. A lejjebb látható képek bizonyítják, hogy idén is került valami kézzel készült a fa alá. A visszajelzések szerint pedig nagy örömmel fogadták őket.

Star Wars kedvelő húgomnak készül egy medál egy klónharcos sisakjának mintájára
Az alapanyag korábbi munkákból megmaradt mahagóni, illetve ébenfapor
felhasznált szerszámok
a sisak üvegét kivéstem
majd kivágtam a körvonal mentén a sisakot
a kontúrokat a rajzról indigópapírral másoltam át a fára
a sisak üvegét jelző vájatot ébenfaporral töltöttem fel (közben alakul a faragás is)
és folyékony pillanatragasztóval marasztottam a helyén
próbáltam minél inkább három dimenziós érzetűre készíteni a sisakot, így egy kissé íveltté is tettem a felszínét, valamint bizonyos részeit mélyebbre, másokat magasabbra hagytam. Így a kontúrok hangsúlyosak maradtak.
a végén leolajoztam, hogy szebb legyen a színe
Ugyan a képen nem látszik, de a felső részénél át van fúrva oldalirányból, hogy fel lehessen fűzni, ezt legegyszerűbben még a körvonal kivágása előtt lehet megcsinálni



kép forrása: itt
fasisak

ezeket a droidokat kerestük

És ha már ilyen jól belejöttem ilyen scifi témájú bemutatásba, beszúrom ide egy szintén régebbi művemet, aminek már a fához sincs semmi köze, viszont szintén kézzel készült. Egy sárkányokat ábrázoló karkötő.

a minta leírását és vele együtt egy fantasztikusan nagyszabású gyűjteményt és leírást ezekről a karkötőkről ezen a linken találtok.
nem győzök örvendezni azon, hogy ma, ha valaki valamit meg szeretne tanulni, elég csak google barátját felkeresnie, és máris egy havi internetelőfizetés díjáért az övé az emberiség minden tudása a létező össze témában, szinten és igénynek megfelelően.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése