2012. január 18., szerda

a koptatólap mely ápol és eltakar

Íme egy újabb hangszer, ami nem a milliós kategóriában versenyez, de mégcsak nem is a százezresben, mondjuk inkább csak hangszernek vagy valami olyasminek. Akkor itt most le is írnám, hogy miért nem csodálatosabbnál csodálatosabb hangszerek vannak itt javításban... Megfordul nálam azért elég sokfajta hangszer és van elég sok köztük, ami márkás, amerikai stb. Ezeknek általában olyan bajuk van, mint hogy be kell őket állítani, ki kell cserélni egy potmétert... Semmi izgalom. Nade. Itt vannak a csodálatos olcsó és öreg hangszerek, amiket már sokan próbáltak így-úgy megjavítgatni, sokszor nem nyomtalanul, ezek rejtegetik az igazi csemegéket. ezért ők itt sokszor a főszereplők. Ebben a bejegyzésben is ilyenről lesz szó. 

Ja és még valami

Azt gondolom, egy hangszer attól, hogy olcsó vagy öreg és emellett valami baja van, nincs feltétlenül a pusztulásra ítélve. Szerintem minden hangszer megérdemli legalább a próbát, hogy megjavítsák, pláne akkor, amikor olyan könnyű olcsón újat szerezni... De minek? Nem lesz jobb az a hangszer sem, azt is csak be kell állítani a bolt után, az is el fog romolni, minek újat venni? Megjavítjuk a régit, azt is lehet szeretni... Én egy 14ezer forintos Yamaha klasszikus gitáron játszom minden nap, aminek már kikopik a teteje, de ha valami baja van, megjavítgatom, és nem cserélném le, mert szeretem.

Terítéken a Tango :) és állapotja, mikor a műhelybe került.

Így messziről még nem is néz ki olyan durvának
Én nem tudom ez milyen ragasztó, de nagyon ragaszkodó :) és egy nagy repedés a tetőben
Mit tesz ilyenkor az emberfia miután kiszörnyülködte magát? Hát először helyrehozza, ami helyrehozható, aztán megpróbálja eltüntetni a bűnjeleket. Először megpróbáltam vésővel faragókéssel, denaturált szesszel kitisztítani a repedést - valamennyire sikerült is - aztán jöhet a ragasztás.



Ha megragadt, jöhet a kedvenc részem, a ragasztó eltávolítása. Na itt szabad a gazda, én a rotációs kapa kivételével mindent bevetettem, a lényeg, hogy a végén minél kevesebbet vegyünk el a tetőből és csiszoljuk ki úgy, hogy lehessen rá koptatót ragasztani.

Itt nem kell tükörsimára csiszolni, így még jobban is ragad!
Ezekhez a meteorkráterekhez inkább nem nyúltam, nagyobb kárt tett volna a kicsiszolásuk mint a békénhagyásuk. Mellesleg egész kis felületet foglalnak, úgyhogy nem annyira zavaróak.
Lévén, hogy alacsony költségvetésű javításról van szó (eddig ezt talán nem említettem) abból dolgozunk ami van. Jelen esetben találtam egy koptatólapot, amiből már valami más hangszerhez vágtunk ki egy darabot, de még pont kifért ehhez is egy olyan, ami eltakarta a 18+-os részleteket. Sajnos akkora nem volt a lap, hogy a gitár kávájának ívével harmonizáljon a leendő koptató, dehát itt a funkcionalitás a lényeg, meg így sem lett szerintem ronda, maximum kicsit szokatlan.

százezreket fizettem ezért a tervrajzért
pont kitakarja... majd
naugye
Aztán felragasztom a kivágott lapot (a képeken még rajtahagytam a fóliát, azt mindig nagy öröm letépni az új cuccokról, micsoda plusz szolgáltatás :)) És kicsit megsíkolgattam a bundokat, mert olyan rossz volt nézni. A végeredmény.

A fényhatás teljesen természetes, persze, melyik hangszer kapna dicsfényt, ha nem ez?


2 megjegyzés:

  1. Szia ! háát!!!??? nem valami mesteri ez a koptató ! küld el az email címed és küldök fotókat,hogy én milyeneket készítek. üdv Sándor

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Üdv!

      Igazságod vagyon, ez nem lett épp matyóhímzés, szorítottak a nyersanyagbeli keretek (nevesül a fent látható fekete műanyaglapot kaptam, hogy csináljak belőle neki koptatót). Ha szeretnél valamit küldeni, a jobb oldali kis fülszöveg végén megtalálod az ímélcímemet. Minden jókat!

      Törlés