2014. szeptember 24., szerda

Csendes tárgyak II. - rendhagyó szappantartó

Lassan beállnak az állandó rovatok a blogon, így most megint egy hangszerektől független tárgy következik, egy szappantartó, amit feleségemnek készítettem. Az utóbbi időben ajándékba is kaptunk, és magunktól is vásároltunk egy csomó féle szappant különböző célokra. A probléma az volt, hogy nem tudtuk őket hova rakni és a sok ormótlan szappantartó elég hülyén nézett ki és nem is nagyon fért el. Ezért kitaláltam, hogy csinálok egy fa tartót kifejezetten a szappanjainknak, amibe minden fajtából fér egy kis darab, és mégse foglalja el a fél fürdőszobát. Az alapanyag mahagóni, massaranduba és tölgy, mindegyik leeső darab valami korábbi munkából, vagy lomtalanításról. Sok hozzáfűznivalóm nincs a dologhoz, jöjjenek a képek:

(ja még elfelejtettem írni, hogy a képek terén most váltottam egy kicsit, és nem az eredeti fényképezőgépes képeket használom a továbbiakban a munkákhoz, hanem valamivel kisebbeket, amik így is épp elég nagyok, valamint tudok rájuk tenni egy vízjelet, amit a jobb alsó sarokban láthattok.)

az elválasztó fakkok falainak kivágása
a fakkok és az alap. 


A legfontosabb probléma, amit meg kellett oldanom, hogy a víz le tudjon folyni a szappan alól, ezért az alapot úgy készítettem, hogy mindig egy ponton gyűjön össze a víz, majd ott kifúrtam, így le is tud folyni.


Az alap majdnem készen
súrolófényben jól látszik, hogy hol van a legmélyebb pont.

ragasztás
Olyan keményolajjal itattam át a teljes tartót, ami teljesen vízálló, és mélyen a fába szívódva száradás után kristályossá válik, így a bütüfelületeket is lezárja, vagyis a víz nem tudja szétrohasztani a szappantartót.
a vízlevezető lyuk
mutatós massaranduba darabok

felülről
alulról
és végül használatban. Alá egyelőre két tejfölösdoboz kupakját tettem, de ha lesz megfelelő méretű műanyag vagy fémlemez-darabom, ezt ki fogom cserélni.
Szappantalálkozó. Hogy melyik mire jó, arról kérdezzétek Ritát a Mindennapi örömökön

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése