Már szinte megszokottnak mondható az a javítás, amit most itt bemutatok, illetve pont mivel már volt nálam egy ilyen, de ennél jobban sérült hangszer, ezért mellőzöm a nagyobb magyarázkodást, és főleg képek lesznek, bár mintha az előző pár bejegyzésben is ugyanezt írtam volna. Az az apropója, hogy külön bejegyzést kap ez a hangszer, mert eladó, és így kicsit behatóbban tanulmányozhatja, aki esetleg kedvet kapna megvenni... A múltkori javítás egyébként itt:
A kedvencem esetem egy régebbi hangszernél volt: Megjavítottam, és lévén, hogy van saját, jól bevált hangszerem, gondoltam eladom. Soksoksok idő múlva jelentkezett is valaki, hogy neki kéne, és miután válaszoltam neki, ezt írta:
"Hali!
De miért is nem kelt el eddig???
Valami bűzlik Dániában!
Üdv. Pál"
A hozzá hasonló dánokon sajnos nem lehet segíteni, még ha érzem is a tudatos alkustratégiát e hihetetlen felfedezés mögött. Mindenesetre nem törtem magam a meggyőzésével, lévén hogy körülbelül egy hétnyi munkaórám volt abban a hangszerben annak ellenére, hogy nem a gitárok gyöngye. Téma lezárva.
Szóval újból egy Epiphone dreadnought alakú akusztikus gitár kávatöréséről van szó, ezúttal egy olcsóbb kategóriás darabé. Minden tudnivaló a másik bejegyzésben már le volt írva, úgyhogy jöjjenek a képek:
|
Cseles, mert így nem is látszik, hogy van valami baaaj |
|
pedig itt van a baaaj |
|
ott nézett ki Zrínyi Mik |
|
Először megragasztottam, ami még menthető volt. |
|
Aztán kitaláltam, hogy és hova jöjjenek a pótlások. |
|
Abból a szempontból ez nehezebb volt, mint az előző kávatörés, hogy itt a hátba is bele kellett pótolni |
|
Ráadásul volt egy ilyen csúnya izé a háton, sajnos ez maradt a legkevésbé értékelhető pontja a kész hangszernek is. |
|
De azért kiprótoltam, hogy akusztikailag meg statikailag ne legyen belőle probléma. |
|
Persze mahagónival dolgoztam, amiből ugyan csak egy furnér van a gitáron, de én emiatt nem fogok rétegeltlemez gyártásba fogni... |
|
A lyuk lemásolása |
|
És a folt beragasztása |
|
Közben a háttoldáshoz tettem egy kis erősítést, hogy ne legyen baaaj |
|
Olyan módszerrel, mint a hegedűknél a pakedlizés |
|
Aztán jöhetett a folt a hátra, mahagóni svartni és két réteg dió furnér, hogy erős legyen. |
|
A felületek összedolgozása, és a mocskos körmöm |
|
és már ragad is |
|
Persze nem ilyen lesz |
|
Hanem ilyen. |
|
A pakedlik pedig nem maradnak bumfordiak |
|
Aztán jöhetett a kávalyuk szabályossá tétele, lehetőleg minél kevesebb anyag elvételével |
|
A megmaradó részek megerősítése |
|
A háromfogú banya |
|
léc helyett már a korábban is látott megoldás |
|
fogas |
|
A hajlítandó mahagóni immáron nedvesen |
|
hajlítás után |
|
kávára kötözve hagyom teljesen kiszáradni a biztonság kedvéért. |
|
Belülről, még ragasztás előtt |
|
Aztán nagyjábóli méretre vágás - lombfűrész |
|
és csiribú |
|
csiribá |
|
egyszercsak ott van és jó... |
|
jöhet a ragasztás |
|
régi jó házi készítésű szorítóimmal és a fektetővel, amit a főnök kitett télre a fészerbe, de szerencsére még időben észrevettem és visszacsempésztem beltérbe :) |
|
ragadás után |
|
szokásos túllógatással dolgozva |
|
összecsiszolás |
|
és a szegélymarás szerszáma a maró, egy - még véletlenül sem hozzá tartozó, de mégis valahogy mindenhol stimmelő görgős taggal. |
|
előtte |
|
utána |
|
öröm nézni a sokféle anyagot |
|
szegélyragasztás. És mivel fekete és nem volt fekete műanyagom: ébenfa! |
|
az ében nem a könnyű hajlíthatóságáról híres, de meggyőztem |
|
csisz csisz |
|
A gond az volt, hogy a hangszer eredeti színezése lakkba kevert festékkel történt, nekem pedig nem voltak erre eszközeim, úgyhogy maradtam a hagyományos, és egyébként a fa erezetét sokkal szebben előhozó pácolásnál. |
|
Aztán jöhetett a lakkozás, ezúttal poliuretán |
|
lakk csisz csisz |
|
polír |
|
csak hogy el ne feledjem |
|
Még egy polír - mer viccesen jött ki a tubusból |
|
És kész, tél lévén hóban tálaljuk. Mondjuk ma pont szép tavaszi nap volt, végre nap! ki is használtam |
|
diófa |
|
a csúfság |
|
fényjáték |
|
És ő a hát benyomódása, ami sajnos ennél nem akart pofásabb lenni... |
|
de nincs útban, és semmi ilyesmi. |
Na itt a vége, fusselvéle az ár ellenében. Azt meg kell jegyeznem, hogy az általam hirdetett ár nem az elvégzett munkával van arányban, hanem a hangszer újonnani árával, nyilván röhej lenne drágábban kínálni, mint új korában. Csak még mielőtt valaki elgondolkodna, mi bűzlik Dániában :D Végezetül jöjjön egy kis zene, meg az elmaradhatatlan előtte-utána képek. A videóról annyit, hogy a folyamatos rádióhallgatás megfertőzte az agyamat, és hogy a tanulótársam külön felhívta a figyelmem a lábam krónikus rángatózására.
(((Nem bírom megállni, hogy ne jegyezzem meg, hogy ahol a neten árulják magyar oldalon is ezt a hangszert, simán odaírják, hogy:
Akusztikus gitár, fenyő fedlap, Dreadnought forma
Test: Dreadnought
Fedlap: válogatott fenyő
Hát és oldal: mahagóni
Akkor most leírom, hogy kéne kiírni:
Akusztikus gitár, fenyő rétegelt lemez fedlap, Dreadnought forma
Test: Dreadnought
Fedlap: A rétegelt lemez felső egy tized milliméteres lapja válogatott fenyő
Hát és oldal: mahagóni (ééés, nem. Rétegelt lemez. A külső 2-3 tized mm mahagóni.)
Persze ettől még nem sz*r a hangszerünk. Csak rétegelt lemez, mint minden 80e alatti gitár.
Imádlak marketing.)))
Szép munka!
VálaszTörlésMai napig örömmel használom. :)
VálaszTörlés