Már szinte megszokottnak mondható az a javítás, amit most itt bemutatok, illetve pont mivel már volt nálam egy ilyen, de ennél jobban sérült hangszer, ezért mellőzöm a nagyobb magyarázkodást, és főleg képek lesznek, bár mintha az előző pár bejegyzésben is ugyanezt írtam volna. Az az apropója, hogy külön bejegyzést kap ez a hangszer, mert eladó, és így kicsit behatóbban tanulmányozhatja, aki esetleg kedvet kapna megvenni... A múltkori javítás egyébként itt:
A kedvencem esetem egy régebbi hangszernél volt: Megjavítottam, és lévén, hogy van saját, jól bevált hangszerem, gondoltam eladom. Soksoksok idő múlva jelentkezett is valaki, hogy neki kéne, és miután válaszoltam neki, ezt írta:
"Hali!
De miért is nem kelt el eddig???
Valami bűzlik Dániában!
Üdv. Pál"
A hozzá hasonló dánokon sajnos nem lehet segíteni, még ha érzem is a tudatos alkustratégiát e hihetetlen felfedezés mögött. Mindenesetre nem törtem magam a meggyőzésével, lévén hogy körülbelül egy hétnyi munkaórám volt abban a hangszerben annak ellenére, hogy nem a gitárok gyöngye. Téma lezárva.
Szóval újból egy Epiphone dreadnought alakú akusztikus gitár kávatöréséről van szó, ezúttal egy olcsóbb kategóriás darabé. Minden tudnivaló a másik bejegyzésben már le volt írva, úgyhogy jöjjenek a képek:
 |
Cseles, mert így nem is látszik, hogy van valami baaaj |
 |
pedig itt van a baaaj |
 |
ott nézett ki Zrínyi Mik |
 |
Először megragasztottam, ami még menthető volt. |
 |
Aztán kitaláltam, hogy és hova jöjjenek a pótlások. |
 |
Abból a szempontból ez nehezebb volt, mint az előző kávatörés, hogy itt a hátba is bele kellett pótolni |
 |
Ráadásul volt egy ilyen csúnya izé a háton, sajnos ez maradt a legkevésbé értékelhető pontja a kész hangszernek is. |
 |
De azért kiprótoltam, hogy akusztikailag meg statikailag ne legyen belőle probléma. |
 |
Persze mahagónival dolgoztam, amiből ugyan csak egy furnér van a gitáron, de én emiatt nem fogok rétegeltlemez gyártásba fogni... |
 |
A lyuk lemásolása |
 |
És a folt beragasztása |
 |
Közben a háttoldáshoz tettem egy kis erősítést, hogy ne legyen baaaj |
 |
Olyan módszerrel, mint a hegedűknél a pakedlizés |
 |
Aztán jöhetett a folt a hátra, mahagóni svartni és két réteg dió furnér, hogy erős legyen. |
 |
A felületek összedolgozása, és a mocskos körmöm |
 |
és már ragad is |
 |
Persze nem ilyen lesz |
 |
Hanem ilyen. |
 |
A pakedlik pedig nem maradnak bumfordiak |
 |
Aztán jöhetett a kávalyuk szabályossá tétele, lehetőleg minél kevesebb anyag elvételével |
 |
A megmaradó részek megerősítése |
 |
A háromfogú banya |
 |
léc helyett már a korábban is látott megoldás |
 |
fogas |
 |
A hajlítandó mahagóni immáron nedvesen |
 |
hajlítás után |
 |
kávára kötözve hagyom teljesen kiszáradni a biztonság kedvéért. |
 |
Belülről, még ragasztás előtt |
 |
Aztán nagyjábóli méretre vágás - lombfűrész |
 |
és csiribú |
 |
csiribá |
 |
egyszercsak ott van és jó... |
 |
jöhet a ragasztás |
 |
régi jó házi készítésű szorítóimmal és a fektetővel, amit a főnök kitett télre a fészerbe, de szerencsére még időben észrevettem és visszacsempésztem beltérbe :) |
 |
ragadás után |
 |
szokásos túllógatással dolgozva |
 |
összecsiszolás |
 |
és a szegélymarás szerszáma a maró, egy - még véletlenül sem hozzá tartozó, de mégis valahogy mindenhol stimmelő görgős taggal. |
 |
előtte |
 |
utána |
 |
öröm nézni a sokféle anyagot |
 |
szegélyragasztás. És mivel fekete és nem volt fekete műanyagom: ébenfa! |
 |
az ében nem a könnyű hajlíthatóságáról híres, de meggyőztem |
 |
csisz csisz |
 |
A gond az volt, hogy a hangszer eredeti színezése lakkba kevert festékkel történt, nekem pedig nem voltak erre eszközeim, úgyhogy maradtam a hagyományos, és egyébként a fa erezetét sokkal szebben előhozó pácolásnál. |
 |
Aztán jöhetett a lakkozás, ezúttal poliuretán |
 |
lakk csisz csisz |
 |
polír |
 |
csak hogy el ne feledjem |
 |
Még egy polír - mer viccesen jött ki a tubusból |
 |
És kész, tél lévén hóban tálaljuk. Mondjuk ma pont szép tavaszi nap volt, végre nap! ki is használtam |
 |
diófa |
 |
a csúfság |
 |
fényjáték |
 |
És ő a hát benyomódása, ami sajnos ennél nem akart pofásabb lenni... |
 |
de nincs útban, és semmi ilyesmi. |
Na itt a vége, fusselvéle az ár ellenében. Azt meg kell jegyeznem, hogy az általam hirdetett ár nem az elvégzett munkával van arányban, hanem a hangszer újonnani árával, nyilván röhej lenne drágábban kínálni, mint új korában. Csak még mielőtt valaki elgondolkodna, mi bűzlik Dániában :D Végezetül jöjjön egy kis zene, meg az elmaradhatatlan előtte-utána képek. A videóról annyit, hogy a folyamatos rádióhallgatás megfertőzte az agyamat, és hogy a tanulótársam külön felhívta a figyelmem a lábam krónikus rángatózására.
(((Nem bírom megállni, hogy ne jegyezzem meg, hogy ahol a neten árulják magyar oldalon is ezt a hangszert, simán odaírják, hogy:
Akusztikus gitár, fenyő fedlap, Dreadnought forma
Test: Dreadnought
Fedlap: válogatott fenyő
Hát és oldal: mahagóni
Akkor most leírom, hogy kéne kiírni:
Akusztikus gitár, fenyő rétegelt lemez fedlap, Dreadnought forma
Test: Dreadnought
Fedlap: A rétegelt lemez felső egy tized milliméteres lapja válogatott fenyő
Hát és oldal: mahagóni (ééés, nem. Rétegelt lemez. A külső 2-3 tized mm mahagóni.)
Persze ettől még nem sz*r a hangszerünk. Csak rétegelt lemez, mint minden 80e alatti gitár.
Imádlak marketing.)))
Szép munka!
VálaszTörlésMai napig örömmel használom. :)
VálaszTörlés