2016. április 25., hétfő

G&L JB 2 átalakítás

Egy G&L JB 2-es basszusgitárt volt szerencsém átalakítani. Leo Fender a neve után elnevezett cég elhagyása utáni márkájának hangszeréről van szó, ami megfelel annak a magas színvonalnak, amit a világhírű feltaláló szabott meg. Kőris test, juhar nyak, rózsafa fogólap. A felületkezelés vastag poliuretán vagy poliészter, de mivel az ilyen típusú hangszerek amúgy is ritkán készülnek vékony felületkezeléssel, ez nem meglepő. Egy felsőnyerget készítettem rá, megsíkoltam a bundokat, és a hangszer tulajdonosának kérésére egy gyári koptatót igazítottam olyanra, hogy jól álljon a hangszernek. Gyárilag koptató nélkül érkezik, ami a Jazzbass stílusához szokottaknál hiányérzetet okozhat, főleg hogy a test is homogén színvilágú. A hangszer gazdája jó érzékkel egy fehér gyöngyházas csillogású koptatót választott, ennek az íveit igazítottam olyanra, ahogy szerintem a testhez legjobban passzolt, és nem változtatta meg a hangszer jazzbass stílusát.

gyárilag így fest a G&L JB 2

Először a síkolást végeztem és elkészítettem az új csont felsőnyerget. Közben gondolkodtam a koptató körvonalán, és a testre erősített pauszpapír segítségével megrajzoltam. Ezek után következhetett a rétegelt lemez sablon készítés és a koptatólap kimarása. A körvonal kivágásával nem kellett sokat vesződnöm, mert a basszusgitárra kerülő koptató eredetileg jazzbassre volt szabva, így csak le kellett metélnem a felesleges részeket.

síkolás párhuzamosan, hátul egy Jolana Diamant nyak
a bundok polírozása síkolás után
felsőnyereg az eredeti alapján
finomítás
pauszpapír, amiből már ki lett vágva a hangszedő formája, így van mihez viszonyítani
koptatóforma tervezés
A sablon kivágása - párhuzamosan egy klasszikus jazzbass koptatót is készítettem, azért kellett annak is külön sablon, mert nem Fender hangszerről volt szó, és sok méretben eltérés mutatkozott az eredeti mintával.
A kivágott sablonok összemérése a koptatóanyagokkal - az egyiknél csak le kell vágni a feleslegeket, a másiknál kivágni a gyári lapból.
görgős felsőmaróval kimarva
A maszkolószalag védőfólia hiányában megvédi a lapot a karcolódástól
a testre át kellett fúrni a koptatócsavarok helyeit
és már a helyén is van az új koptató
Nem maradt más hátra, mint a kész állapotról lőtt képek. Nem tudok sok izgalmasat mondani erről a hangszerről, mert nem vagyok basszusgitáros, de mind kidolgozás, mind tervezés és alapanyagok tekintetében minőségi munka, persze ez ebben a kategóriában egy ilyen névtől abszolút elvárható. Jó szívvel tudom ajánlani mindenkinek.

nekem nagyon tetszik ez a színpárosítás





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése